röj röj röj

herregud!!!!
vad mycket saker min mamma har, hon kan typ aldrig slänga nånting!!!
små porslinshundar och gammal skit som vi gjort på dagis. Eller gamla avskavda gamla extremt fula bilder på oss som barn som är inramade och gamla bilder på döda släktingar.
Så jag förklarade för mamma att dom döda inte blir ledsna om vi inte sätter upp bilderna överallt. Och jag blir verkligen inte ledsen om hon låter bli att sätta upp fula gamla bilder på mig. Från fulåldern 10-årsåldern sådär, när modet var turkos-rosa och jag ser helt sjuk ut.

däremot hittade jag lite saker som även jag sparat på. Sen barndomen. Jag hade sparat mormors gamla handskar!!! sjukt snygga.

Jag tror att vi säkert har 20 st broderade tavlor. okej visst, det e jätte fint. Men seriöst, vad ska vi med alla dom till??? hyllningar till mormors gamla katter och grejjer. Mormor hade svårt att slänga saker, och det har mamma med, så nu står mamma här med dubbelt så mycket saker, för hon vågar inte slänga det som mormor av någon anledning inte ville slänga. t.ex 1000 000 recept utklippta från olika tidningar som ligger helt oorganiserat i högar!!!!! jag får panik!!! la det i en byrålåda!!!

Jag är tvärtom på något sätt, slänger allt och ångrar mig istället, men det känns ändå roligare med nya saker. Och alla dessa saker som stod framme i lägenheten i höghuset i landala kanske inte passar lika bra i ett modernt radhus i Strömstad. Man får ju förnya sig. Inredningen får lixom förändras. Tror mamma fattat det nu!
Tycker det e skitsnyggt här!!
Men förra lägenheten en etagelägenhet, kändes som en förstoring av lägenheten i landala, alla saker stod på samma ställe och hade samma funktion som innan.

Nu har mamma nytt köksbord, nya stolar, ny bokhylla, ny soffa och har gett bort mycket gammalt.


vardagsrummet, bottenplan. Mamma och hennes man kollar på persbrandt. mumma...

Jag ska få gamla kistan!!! den ska alltid ges till den yngsta dottern i familjen, och har gjort det i generationer.


den e tokgammal, vet inte hur gammal dock!


Den här ska jag också få, mormor och morfars gamla kökshylla, antik! med tillhörande söta porslinsburkar, som det står typ katrinplommon, kardemumma, kanel, mjöl osv, på!!

bilderna är inte kanon, men jag fyller år på måndag så då får jag en kamera. har bara mobilen nu.

nu ska Jg fortsätta!

kommentarer

kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0