Målat om mitt storarum

Hej hej!
förlåt att det dröjt, det har varit så varmt, och mycket i skolan och så.

Nu har jag hursomhelst äntligen målat om mitt rum, det enda rum jag har, förutom köket då.


Innan:

Hela rummet var i plast, såg lite skumt ut, men extremt praktiskt, sån här plast kostar 20 kr för 20kvm. Köpte en för golvet och en för alla möbler.

Sen blandade jag färgen. Blandade ihop lite gamla färgrester med en ny vit färg som jag köpte för 129kr för 5 liter på RUSTA. Där köpte jag också en färgblandare som man sätter på borrmaskinen.
pga av värmen målade jag om i trosor och strumpor. Klarade itne av att ha mer på mig helt enkelt.
Färgen blev grå, med en lila ton.

Efter:
Den här färgen hittade jag också på RUSTA, dom har inte så mycket färger, men dom hade den här, så jag tänkte "varför inte?" Passion heter den. Jag är nöjd för tillfället iaf. Men nu är det mycket annat som återstår. Härnäst ska jag göra en väggmålning på den här väggen. Men det gör jag nästa gång det regnar.

lite nya tips:
  • Mellan det att man målat klart och väntar på att färgen ska torka innan man målar nästa lager så kan man lägga rollarna och byttorna i påsar så att fukten håller.
  • Dra av tejpen direkt efter att du målat sista lagret. Annars finns det risk att det hänger med tapet och färgrester.
Tack å hej!!



kommentarer
postat av: Victor

fint det vart.. Jag vill måla om min etta men har skitsvårt att välja färger osv..

2009-07-09 @ 18:20:15
postat av: Mamma

Monica vacker och jag gillar detta. Du är jätteduktig. Monica gillar den gröna färgen i köket, snyggt med bordet! Kramar

2009-07-09 @ 23:14:56

kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0