Nya skåpsknoppar

Jag startade ett nytt litet projekt.
Jag tog bort alla gamla knoppar på skåpen i köket. Och då visade det sig att det inte var målat under dom. Dessutom hade skruvarna rostat så jag fick dra ut dom med en hammare. Inte så enkelt med andra ord.

Jag målade alla skåpen med vit färg som jag ahde över, då visade det sig att den gamla färgen blivit så missfärgad av allt os, så den delen jag målade om var mycket vitare. Så jag gick och köpte färg till alla skåp och lådor och målade om allt istället. Men det var lika bra det, för det blev väldigt mycket fräshare.


Sen köpte jag träkulor på Panduro hobby, 24kr/4 st så jag köpte fem förpackningar. Jag köpte även hobbyfärg och små klips i matchande färger.

Jag köpte även pluggar och skruvar, 6 mm passar.

Hobbylim in i kulan

In med pluggen i kulan, och fast med klipset på andra sidan. Sen får det torka över natten.

I morse satte jag igång med borrandet.

FÖRE


EFTER




Så nu har jag ett nytt kök!!!


kommentarer
postat av: Mamma

Vad fint det blev :)! Grattis till ditt nya kök!!!!

2009-07-23 @ 00:19:12
postat av: elin

finfint :)

2009-07-23 @ 18:13:13
URL: http://bokord.wordpress.com
postat av: Lissie

Tack tack! jätte nöjd faktiskt!

2009-07-25 @ 04:49:48
postat av: Ida

Tjusigt! vill också ha nya knoppar, eller handtag i mitt fall, då jag redan har det och alltså 2 hål i varje dörr. Något tips för sådant?

2009-07-26 @ 20:54:04
URL: http://sticksidan.blogg.se/
postat av: Lissie

Hej Ida!

Kul att du hittat hit! =)

Om du vill ha något originellt så tipsar jag om loppis eller att du går in på panduro och spånar lite på vad som kan funka. Jag hade ju också två hål, men valde att spackla över dom hålen istället. Annars har Ikea väldigt mycket handtag.



En annan rolig grej som jag sett är en som hade skruvat dit gamla silverskedar som handtag. Det tyckte jag var en rolig idé, själv har jag inte samlat på mig så många än. =)

2009-07-27 @ 02:17:37
URL: http://minlillaetta.blogg.se/
postat av: Lisa

Vilken smart ide! Me like!

2009-08-07 @ 20:43:37
URL: http://pinkfriday.blogg.se/

kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0