Riva tapeter

Jag försöker allt.
Från början var det en strukturtapet på den övre halvan av väggarna, en bård i mitten och en tidigare tapet som blivit överspacklad och övermålad på den nedre halvan.

Så jag började med den enklaste lösningen. Spreja hela väggarna med vatten. Och sedan dra. Och visst jag fick bort strukturtapeten på den övre delen av väggarna.
Men kvar var istället, delar av bården och en väldigt tunn papperstapet som används emmellan tapeten som satt innan och strukturtapeten.
Alltså, inte en bra tapet att måla på.
Något annat som dök upp var spackel under bården.

Så jag fortsatte riva, och spreja, riva och spreja.

tillsist hade jag det här



För när jag drog i den tunna papperstapeten, så fick jag med mig delar av den tapeten som var under den. Men bara på vissa ställen. Och på den nedre delen har det fortfarande inte släppt någonting.

Så jag gick en 45 min promenad till RUSTA och köpte tapetbortagningsmedel. Jag följde beskrivningarna på förpackningen. Men fortfarande utan resultat. På förpackningen står det att man, om det fortfarande inte lossnar, ska sätta gladpack på hela väggarna.
Så jag gjorde det, men gladpacket tog slut, får se om det funkar på den gladpackade sidan iaf. HOPPAS HOPPAS!!!



suck...

kommentarer
postat av: elin

hehe, gladpack på hela väggarna :)

2009-06-02 @ 20:27:09
URL: http://bokord.wordpress.com

kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0