Flytten

Nu är jag i Göteborg. Och flytten börjar närma sig.
På söndag smäller det.

planeringen ser ut såhär:

Lördag:
12.00 - Åker till min gamla lägenhet och börjar skruva ner och isär möbler.
14.00 - Städa städa
16.00 - Pappa ska fira födelsedag
19.00 - Tillbaka i lägenheten, greja lite till
21:00 - Träffa Sara en sväng och gå på gatufest på andra långgatan
00.00 - Tillbaka till lägenheten, SOVA

Söndag:
08.30 - Vakna
09.30 - Sätta igång med att bära upp saker från källaren och lägenheten ut på gården
10.30 - Mamma, Bengt och pappa kommer och hjälper till
12.00 - Arvid och Elin kommer och hjälper till
12.30 - Pappa åker iväg och hämtar flyttbilen
13.00 - Allt lassas in i bilen, sängen först
14.00 - Åker till min nya lägenhet och börjar lassa in allt där
14.45 - Pappa och Arvid åker med flyttbilen som nu ändast innehåller en säng, och byter den med Arvids säng borta i korterdala.
16.30 - Flyttbilen måste lämnas tillbaka

stressigt som sjutton, men om vi håller tidsplaneringen kan det nog funka.
Och om jag sover lite mindre under natten så kan det nog bli ännu bättre. 
Optimist-Lisa är i farten!!

Det som ska in i den här bilen är:
Säng
Soffa
2 Fåtöljer
2 Soffbord
2 Köksbord
Spegelskåp
2 Vitrinskåp
TV
Skrivare
Och en jäkla massans lådor

men lådor är ganska lätt att stapla. Har man spelat tetris någon gång så kan man få in det mesta i en flyttbil.



Wish me luck!

kommentarer

kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0